16 mai 2016

Emale ja kõigile teistele naistele

* * *
ära sa räägi temast
pole see viisakas
sul on su uued
hoidjad ja hoolitsejad
ta surnud ja vallasema
mis siis et sinu oma

võtad ja valutad
närve ja sõnu
aeg on ju teine
elu on elu
räägid ju ikka temast
ja endast ja rõõmust

sõber sõnastab kainelt
su päritolu
värisevate kätega
kirjutad lahti
oma sõnade mõnu

ikka räägid ja räägid
temast ja temast ja temast
sest temast tuli su elu
võtad ja valutad
teistelgi sõnu ja närve
maailmas rohkem on
iseennast ja värve

ära sa räägi temast
kui ainult nõnda
sa julged.

* * *
piinlikud olukorrad
painavate vanatädidega
kes kardavad
murusse radu teha

ja keelavad teistel ka
minul tuksleb peas
see ainuke 
rabav mõte

pole minu probleem
on minu rada.



*
tähitud kirjad
vanadelt meestelt
kaugetest aegadest
kui polnud veel igav
ja igaüks
teadis, et kes

on ta professioonilt

ikka kingsepp 
või siga

ikka lõpuni
indentiteedi kriisita

mina kahtlen
enda olemasolus

mu töö nõuab ohvreid
ja mõnikord sõnu

suuri. 

***
Loen noori plikasid 
ma tänapäeval 
täitsa palju.
Neis sigineb
kord kibedus,
kord melanhoolia,
kord lihtsalt nalja.

Ja nutan natukene
oma ehedust
neis naistes taga.

Mu uks on kinni
ja hing nii vaga!

Vaid vahel
initseerin musta pesu
oma kallimatest endistest.

Missiis et oli aeg,
kus ajasin ma aina taga
neid geeniuseid, kes polnud
kohe üldse vagad!

ja uskusin, et maailm 
lihtsam on,
kui seisan nende
selja taga.

"Kae lollakat!"
te loete
ja mina 
noori plikasid,
kel targad mehed 
selja taga. 

Kommentaare ei ole: