25 detsember 2013

Jõululuuletusi

Jõululaupäeval

isa ütleb, et viis kuused
ema-vanaema haudadele
et ootas kolmveerand tundi
kahe saia pärast
Maksimarketi järjekorras
ja hetkeks oli tal tõeliselt paha
jõuludest ja jaanipäevast

Minu mehed

armastavad tavaliselt
ideed minust ja mu
kaheksaruudusest toast
ja mu ükskõiksust
mis saadab nad
mõnikord metsa

Jõulu esimesel pühal

olen nii üksi
et mu mantel
transformeerub
sineliks ja mu seljas
on kujuteldav kalašnikov

Sel hetkel

kui ma lakkasin
sinusse uskumast
sest sa ei lubanud
mind enam kirikusse
sattusin ma
suurimasse meeleheitesse
mu Jumal

sel hetkel
kui sa ütlesid
mind minu
naiselikkuse pärast
roojane olevat
pidin ma igal hommikul
endale põhjust välja mõtlema
miks edasi elada
miks hea inimene olla
miks armastada

ja ma ei leidnud muud
kui oma kopsuvähki
sureva vanaema
ja isa, kes ei julgenud
mind 17 aastat
oma tütreks nimetada
ja käis onu tegemas

ja oma surnud ema roosid
mis külmusid ära aeglaselt
vanaisa kasukate all
tugevtuimades talvedes

sel hetkel
ma veel ei teadnud
et ma usun sinusse kogu aeg
et ma otsin sind
nagu oma võrratut isagi
igas mehes taga
kellesse armun

sel hetkel, mu Jumal
sel hetkel

* * * 
Kui kogu see maailm
koosnekski ainult feisbuki
suhtestaatustest ja inimeste
kummalistest saatustest
ja asjadest
mis kunagi olid
ja kunagi enam
tagasi ei tule
ja mu nahast
mis vananeb
kaks aastat kiiremini
kui sinu oma
leian ma enda
nagu keeratava nuku

hirmunult maailma palumas
et sa saaks jääda
hoolimata kõigist kõikvõimalikkustest
minu juurde

valida on palju
aga nagu sa ise tead
sul pole nagunii kedagi teist
keda armastada

sest armastus polegi valik

Mina, magistrikraadiga klienditeenindaja

kuulsaima poemüüja nimeks
võib olla täiesti Katrina Helstein
ja ärge pange palun üldse imeks
kui ta vahepeal
kui ta ei müü raamatuid
ega ürita inimestele meeldida

kirjutab luuletusi armastusest
mida ei ole ja ometi on
rohkem kui küll

* * *
kui ma tulen
siis ma toon
selle kõik kaasa
millest ei räägita
kõva häälega

katkised hambad
koristamatuse
kulunud prillid
palju raamatuid

uudishimu
mis täidab su toa
ja su süle
ja su unenäod

"Mul oli paaniline
hirm, et me ei abiellugi
kui mu riiulis pole
sinule mõeldud
"Lendavat linna"
ma ärkasin ahastades
et kusmu lendav linn on"

ja linn ei lennanud
ja Kaur ka mitte
ainult Katrina kahtles

et kassel on tähtsust
aga ma tean, et on
unedel on vahel suurem tähtsus
kui Chiantinaistel.

* * *
Mitte mets ei ole ees, vaid temast tuleb läbi minna.

Kommentaare ei ole: