19 august 2014

Romantilispoliitilist pateetikat

keset maailma
lehkavat kuumust
kuhu pole pandud üles
elusolemiseandureid
ja kas
andud elule
või kujutled
end elus olevat

mu kallim,
rabad mind jalust
niimoodi, et südamest
tulebki valus
kasvada eneseks

kõik need emad ja isad
kes kunagi olid
niisama noored
ja niisama ilusad
nagu sina ja mina

ootasid igavest
ja see tuligi
kas surm või midagi
muud

kes tundsid teineteist ära
kõikides nendes
bussipeatustes, saunapidudel,
koolides, rokilaagrites,
loengutes, baarides
silmad sirevil, ärevil

keset maailma kuumust
kohtun ma sinuga
bussis number 1a
ja sina ei räägi minuga
isegi mitte eesti keelt

seda mu isakeelt
millesse lapsest saadik
olen uppunud nagu
maailma saadik
mis on õpetanud
austama väikerahvaid
ja oma päritolu

sa ei räägi minuga
isegi mu ema keelt
eeldades, et kõik eestlased
on jobudikkudest natsionalistid
Harglatüüpi piimajoodikud

liiguhked, et kasutada vene keelt

me räägime rahvusvahelist
me oleme teineteist ära tundnud

i like you
tõ mne nravišsja
sa meeldid mul

kui sa küsid
et miks me oleme siin
kui sa küsid
et miks ma tahan sind näha
ja miks

mida ma sulle veel
vastata võin
rumal poiss Venemaalt

Kommentaare ei ole: