15 juuni 2012

lugusid mõeldes - epigooniliselt

ma ei suuda kirjutada
ma ei suuda mõelda

ma pean teada saama, millist asja töö juurest koju lastele laenata
pean

jaa

***
mu kallis mees on mu välja koolitand jalgpallifänniks
eelmise mehega olin ralliautode fänn

mind võivad mehed või geniaalseks luuletajannaks kohendada
ikka lõpuks võtavad ilusama ja targema kui mina

prrrr

(see ülemine on muide ülemuse jutt)

*

ma ei salli kahte asja
inimeste infantiilsust
iseenda infantiilsust

stiilsust nõuan
raske saavutada
kergem järgida
kogu aeg kedagi 
või midagi

kaevatsi luulekogu sõrmis
taga jürgen rooste kärelsõna
ei ole eriti vaimustund sellest
et kõik kirjutavad
nagu jr

ja kui nad ei kirjuta nagu jr
sis nagu kr

vastik natuke


*


taxus cuspidata


ma võitsin selle taxus cuspidata
parkidest puutumata unenäos
vanalt druiidilt 
kes ei julenud juba aastatuhandeid
kellegagi peale oma lapselapse rääkida
ja seegi oli surnud
ma võitsin selle puu
selle marjadest lookas 
mürgise puu tema käest
sest tulin õigel ajal
ja tema oli unustanud ära kõik lood
mida peab teadma teadja
ja minust sai

marjapuust teevad inglased 
vahel moosi
ehkki keset marja on mürgine seeme
ja okkad ei kõlba ka
nagu tüvigi tapab
ma võtsin ja tegin sellest endale 
Robin Hoodi vibu
et sind maha lasta
või minema

ma ei mõista omaenda kurjust
kui su kallimat näen
ta pole ju ei ilus ega hea
ega veel midagi

või noh loomulikult on
väga ilus on
väga hea on
väga väga väga on
aga mitte minule
sinule ikka sinule

taxus cuspidata on kaa
väga ilus
väga hea
väga väga väga
ja mitte sinule
ikka minule
ikka ja ainult minule
kui ma tõmban ta vinna

et sinuga maha lasta
või minema
kõik need linnud ja loomad
sellesse Noa laevast puutumata
maailma

ma võtsin ja lasin
taxus cuspidatal
mõjuda nii nagu hommikud
kui tahad magada
aga sa ei saa
sest rutiin nõuab oma
lubadused ja töö

ja ühes loos ulatas ta mulle 
see sinu tüdruk
ta tuli otse unne

taxus cuspiadatast veini
peale seda

olin kui uuestisündinud
sest enam ma samasse lukku
sellesse sinuga
jääda ei saanud

mõttes tänasin oma surma
ja tema viha

ta sai pahaseks
et ma kirjutan liiga palju luuletisi
temast


Kommentaare ei ole: