09 juuni 2012

Warum Katzen bemalen?

loomulikult ma ei märka enam
kus ma kõnnin
aega on alati nii kuradi vähe
ainult see klaasine taevas
seal maalide all või kõrval
ja see tunne, et ma korraga tean
mis tunne on olla 19. sajandi naine
siis kui ma olen piisavalt palju vaadanud maale
raamatust

kunagi kui ma olin laps
tahtsin saada Aapo Pukiks
sest ta käis kogu aeg musta keebiga
pildi sees kaheksakümnendate lõpu
eesti televisioonis

ei saanud
aga see tunne, see lähen pildi sisse ja jään
korraga täiesti teise maailma
seda tunnet kordasin enda peas seni
kuni see tunne osutus väljakannatamatult võimatuks
sis ma kasvasin suureks ja käisin ringi
ja meenutasin neid jalutuskäike piltides
neid mõtteid pildil asuvatest tegelastest
seda emotsiooni
seda vagurat kätt, mis sõlmub ennast ümber ema käe ja ümber ema pilgu
ja küsib ja nakatab mind küsima, kus on see turvatunne
kus on see kindlus
ja kas ma saan seda kunagi kellelegi veel
peale enda pakkuda

nagu ma olen siiani pakkunud armastust
ja siis ehmunult ära jooksnud
sest see osutub suuremaks tükiks kui anda võin
või osutun ma ise nii kadedaks?

ja ma ei karda, et ma vananen või noorenen
ma lihtsalt kardan
siiralt

(aga kõik ju kardavad, siiralt, ja kas siis
ma ei või ju teada
mis siis saab
kas siis jääbki elu elamata
kas siis jäävadki lapsed tulemata
mees armastamata
ohneidonniipalju
kas siis
otsingi ma seni alternatiive, kuni alternatiivid
neelavad mu alla ja sülitavad välja, sest ma kardan
ka nendes lõpuni minna,
mis siis saab?)


*
ma ei mänginud
ausõna
või vähemalt
ma arvanud end mängivat
aga sinuga

sinuga on nii
et kui ma sind näen
ma ei taha näha
iga kord
on tunne

et ma valetan
sest ma ei tule
sest ma ei suuda
sest ma ei ole
see tüdruk, kes tuleb
aga sees
see läheb aina hullemaks

kui palju ma neid luuletisi ike kuulan
või kuulmata jätan
palju ma kirjutan
või kirjutamata jätan

ikka on mu sees tunne
et midagi on
kuskil pooleli
ja sis
sis sa vaatad mulle
otse silma
või mina vaatan
või me vaatame kahekesi mööda
sellest
sest piinlikult valus on

miks?

*
Kuskilt Spikest sain sellise mõnusa lause kaa, aint ma i oska seda siia teisiti kirja panna ja ma ei viita praegu ühelegi autorile, aga lause on hea ja käib minu kohta ka: "We all make the same mistake of wishing for empathy; we long for intimacy and we wish to be in constant contact."

*

Joel-Peter Witkin (1939)

võimas fotugraaf

2 kommentaari:

r2ndrott ütles ...

Fotot mäletan juba ajast ligi 20 aastat tagasi. Hunnitult kaunis foto. Nüüd tean ka fotograafi nime. Wikipedia kirjutab, kuidas tema omapärased fotod alguse said. Ta nägi lapsepõlves pealt ühte liiklusõnnetust, kus väiksel tüdrukul kisti pea otsast. Kohutavalt kurb, aga ka kohutavalt ilus. Nagu ka need surnud vanahärrad.

LiizaKazz ütles ...

ma olen praegu pisut purjus
pisut tööl
ja selle kommentaari peale
tahaks sind kallistada

:D

lihtsalt