08 juuli 2013

Tähendus - tähtsus - kahtlus oma tähtsuses ja tähenduses

Minu võimutahtelik aktsioon Lätetel seisnes selles, et ma näitasin Hasso Krullile seinapragu ja teatasin, et ma tahan olla see. Tõepoolest. Vahel kohe ilmtingimata.

Teine aktsioon oli seotud pingiga. Ma tõusin pingile üles ja tundsin, et ma olin oluline. Imelik, kuidas olulisus tähendab midagi muud, kui see tegelikult tähendab. Inimene muutub oluliseks, siis kui ta tunneb, et ta on oluline. See annab omakorda motivatsiooni või noh tähenduslikkuse olemasolule. See annab olemise armu. Olemise arm pole aga midagi muud, kui teadmine, et must on kasu, ka siis kui nagu otseselt pole.

Ma arvan, et väga paljud meist elavad aastas 1949. Mis siis, et sellele järgneb kuuekümnendate ostlemisbuum, mõnel pool ka võitlus parema elu eest. Aga tegelikult, sisuliselt see võitlus parema elu eest, just naistel, ei tähenda muud, kui oma rollis kahtlemist. Minu meelest on tore, kui inimesed kahtlevad selles, mida nad teevad. Kahelgu kohe korralikult. Kahelgu kogu aeg. Kahelgu juba sellepärast, et teisiti ei ole elul mõtet.

Aga kas ennast saab vabaks osta kahtlemisest? Stressist? Ebamugavustundest, et midagi on lahti?

Paljudel juhtudel saab.

Ahjaa Veiko Märka kirjutas EPLis viiest tähendusrikkamast riigist. Ise nad jõudsid selleni. Mina lihtsalt teatasin, et minu meelest on loll rääkida viiest rikkaimast riigist. Tööjõud, mis on õppinud ideaale: hääd kirjandust ja muusikat ja teatert ja kino, ei ole mitte mingilgi moel huvitet rikkusest. Või kui siis just sellest alamast rikkusest - hääst veinist ja muust tõusiklikkusse ärandatavast. Sellel tundub tähendus juures olevat. Muide Meerikas tähendab hipster ikkagi seda ema-isa rahakotil elavat idiooti, kes toidutalongide eest lõhemarja ostab ja ülikalleid kokteile kokku mikserdab. Mind huvitab praegu ja mitte vähe, kui palju meie elanikkonnast on sõltuv oma vanemate sissetulekust. Ilmselt siiski palju.

Kas selles on süüdi hra Tööandja? Tõenäoliselt mitte. Midagi aga siiski on süüdi.

Märka last. Märka täiskasvanut, märka täiskasvanueelikut, märka miniseelikut.

Ja kirjuta sellest EPLi lugu.


Kommentaare ei ole: