24 september 2013

SMSlaenu vastu ja õiglase äri poolt

Manfred Mimi näitust on muidugi kõik näind. Oli seal suures ilmas laiali mööda Kunstihoone kummastavalt ilusaid saale. Aeg ja elu talitab enda nägumööda. Mina talitan enda tahtmist mööda. Poeet kiris siin ükspäev, et vahel on tal hea tunne, et teda tabab otsekui selgushetk, millest kasvab välja kogu olemine, kogu inimlik ja jumalik täius ühes. Et nagu saaks elust paremini aru. Geniaalsushetk.

Näedsis.

Loen siin ettevõtluse kohta käivaid ajakirju ja olen segaduses.

Nad on samahead kui poeedid või oli see vastupidi. Turundusõpik rääkis sest, kuidas maailmas on viit sorti turundust.

1) tootmispõhine - kvantiteet
2) tootepõhine - kvaliteet
3) turundus- ja reklaamipõhine - müüa tuleb nagunii
4) kliendipõhine - mõelda tuleb, kellele müüa
5) ühiskondliku kasu põhine - lõppkokkuvõttes peaks sellest tootest kõigile kasu olema

Igasugune loomine kui ta sügavamaks ja täiuslikumaks mõelda, kui ainult edule ja rahatükile põhinev tootmine on, muutub varem või hiljem kunstiks. Just see tootmine-loomine, mis on sisuliselt vajalik, oodatud, mitte ainult teatud gruppide jaoks vaid kõigi jaoks.

Ichak Adizes:
"Vaimne inimene armastab teisi ja hoolitseb nende eest. Tema eesmärk pole mitte lihtsalt üles ehitada rahateenimismehhanismi vaid Taj Mahal."

Feisbukis tekkis hra Juku-Kalle alla torm smslaenude kohta ja võib öelda, et veeklaasis. Mina isiklikult arvasin seda:

Minu meelest peaks smslaenud lihtsalt ära keelama. KOHE!

Äritegevus on tore, seni kuni ta ei muutu kuritegevuseks. Teate küll - õigus ja majandus käivad käsikäes, kui te raamatupoodi teavet otsima tulete. Jah, mitte keegi ei keela ega käsi sul laenu võtta, aga keegi võib sinu andmeid kasutades ikka laenu võtta. Olete näind sotsiaalmajades inimesi, kelle "sõber" võttis nende nimel laenu. Jahp pärast ütlete, et ise oli loll. Mina ütlen, et... Persse! sain just lapsepõlvesõbrannaga kokku, kes mulle telleritööst rääkis. Põhimõtteliselt sama idiootne ja jama, kui smslaenuandja hiigelsuurte intressidega. Jah, kullake, su kohus on iga inimese käest küsida, et kas tal äkki väikelaenu pole tarvis. Siis ma hingan kergendatult, et ma töötan raamatupoes, mitte pangas. ÄRITEGEVUS ei peaks olema KURITEGEVUS.

VASTUTUSTUNNE TEISE INIMESE ELU EES võiks tsipa suurem olla, kui iha tema rahakoti seest viimseidki münduskeid välja kiskuda vahenditega, mis ei ole lihtsalt naeruväärsed, vaid lausa nõmedad.

Kommentaare ei ole: