05 juuni 2014

Kaevikutunne

Võtsin kätte üle pika aja Jon Steele raamatu. Mul on tegelikult päris palju tekste, mida lugeda. Tuleb välja, et isegi "Muinsuskaitse 2013" polnud vajalik, aga sellegipoolest. Vahel on tunne, et kõik see, mida ma teha tahan, ei ole võimalik. Muidugi ei ole see võimalik, sest enamus ajast on mul üsna ükskõik sellest, missugune ma välja näen. Jutt olgu tark, aga välimus mitte. Noh, nii olen ma ikka uskunud. Ausalt öeldes vormita on üsna raske sisu sisse saada. Aja planeerimiseta ja oskuseta endale eesmärke panna on üsna raske raamatukogus töödki teha. Kodus töö tegemisest rääkimata. Olgu siis need minu Midsomeri mõrvad. Olgu nad nii, nagu nad on. Ometi olen kogu aeg tahtnud teha selliseid asju:

1) romaani kirjutada
2) mõne ägeda artikli kirjutada
3) mõne väga huvitava inimesega päriselt ka koos olla
4) mõnele väga huvitavale töökohale kandideerida - mitte sellisele, kus eeldatakse, et ma kogu aeg suhtleks inimestega

Loen Jon Steele romaani ja põgenen, jooksen, surun oma põlved vastu rinda ja tunnen, kuidas taevas läheb üha rohkem endaks ja mina ka. Kui ma Rimis käisin, nägin oma majanaabrit. See pisut veider poiss, kes terve eelmise suve mulle külje alla pugeda üritas. Alati kõige hirmsamates dressipükstes. Alati alkoholi järele haisedes. Alati uhke, et tal on auto. Alati kindel, et kõik naised teda ainuüksi sellepärast ihaldama peaks. Alati. Siis tuli üks mees, kes oli purupurjus, aga jumal tänatud lipsu ja kihlasõrmusega. Ja ma sain sellest alukates ringitudisevast pealetükkivast kamraadist lahti. Jumal tänatud. Ja tema leidis endale imearmsa ja hoolitseva naisukese siitsamast, mitte kaugelt. Sellise emaliku, kes viitsis tegelda tema söömisvajadustega ja jumal veel rohkem olgu tänatud suhtlemisvajadusega. Aga jah. Vahel on tunne, nagu elaksin täpselt samamoodi mingisuguses kaevikus, kust on võimatu välja pääseda. Ja muutuks üha rohkem selle dressipükste-mehe võimalikuks. Ta ükskord kaotas üldse oma piirid ära. Tuli mulle peaaegu kallale. Aga jah, selliste vastu aitab kihlasõrmus. Nii et mu kallid head sõbrad, kihluge minuga võimalikult tihti.


Kommentaare ei ole: