15 veebruar 2013

Kulutuskindel uni ja lugu lahkuvast printsist

Ilusale kolleegile võib niimoodi pinda käia, et endal ka imelik. Aga pole midagi teha. Kui keegi on Ilus,siis on Katrina segiminemise ääre peal. Nagu väike Erna retk mõnes loos.

Aga Väikse Printsi lugulaulu panen ka üles. Tuleb vist loobuma hakata. Muidu ei ole võimalik.

Väikese Printsiga Kuu peal 

Kunagi kutsusin teda tulnukaks
praegu on ta Väike Prints
võib-olla on ta lisaks päikest
mööda taevast sikutav

igal juhul võib temaga 
kuu peal käia
ilma igavuseta

seal vaatab ta
täielikult silma
ja ei räägi
haarab käest ja küsib

et kas see kurv
see paneb kurvi vaatama
seejärel
Printsi lokke kurvi taustal
ja kortse kulmu kohal
ja kätt mis otsib kuskilt koti seest välja
vana märkmiku
kuhu ta kritseldab kurvi
ja päeva ja lille ja maailma
ja maagia

kurvist saab tee
siis vaatab ta oma suurte silmadega minu silma
ja ütleb

räägi mulle lugu, kallis Katrina

ja ma ei saa sinna midagi parata
räägin kohe mitu lugu
ja siis kogu selle rääkimise peale
läheb hääl kähedaks
tahaks juua
korraga vaikin

tema on joonistanud kõik lood
kuuinimesed ja sisalikud
ja silmad
ja naeratuse
ja sibulad ja vanaema
ja kirikud
oma märkmikusse

ja siis ma lähen
ja teen talle kõdi
Väiksest Printsist saab kõdi peale 
laiatiibne lind taevas koos minuga

Väike Prints ja roos

Ära mind valesti mõista
mu Väike
kosmostes ringisiuglev
igavene Prints
kes sa püüad
tulnukalikult kohal olla

mina hoolin
aga kui palju 
on alati küsimus 
hoolid sina vastu 

ja kui sa end 
hoolima sunnid
pepsi roosi kõrval
mulle silma vaadates
kas mõistad ka

kui solvunud ma olen
et sa mind tegelikult
ei armasta 

Väike Prints ja Poetessid

Kas ma saan sulle 
ette heita su
helesinist ksülofoni
või su rõõmu
piltidest, mis ammu
kadunud

las need poetessid, 
kes poetavad sõnu
lahkelt ja kaunilt
minussegi,
las nad armastavad 
sinu pilli ja sind

nii nagu minagi
peaaegu lootusetult
aga teades

teisiti pole võimalik
kirjutada
hästi.

Väike Prints ja Kodu

Sa annad mulle
ise arugi saamata
päikese, kuu, tähed

selle soovikassi
riiuli pealt 
ja ütled tasa

me ei pea ju tõsiselt 
võtma

ei kassi, päikest, 
kuud, tähti,
seda rõõmuhommikut
kui su vanaema
toob minu meelde
minu vanaema
minu perekonna

sina oledki kodu
ilma et sa teaksid
et oled kodu

kuhu ma alati 
tulla tahan

isegi siis kui olen 
vahepeal armunud
kõikidesse poeetidesse
hulkuritesse,
muusikutesse, sõpradesse,
kes taeva kaugest
käänust pärit

sina seisadki seal
roosi juures

ja sind ei peagi 
kuidagi võtma

Väike Prints laseb olla

Lase endal olla
palun sinult nii tihti
mu Väike mu ilus
mu ainus
mu Prints

saamata aru et ega 
minagi parem ole

ega minagi endal olla lase
nendel täis ja tühjadel öödel
kui uni on end
lukustanud mu kodumajja
pööningule
nagu peale 
mu vanaema surma

lõhkudes lahti
kõik lapsehirmud ja haavad
jättes mind täiesti üksi 

sina käid kosmostes
joonistad kahevärvilisi pilte
teed mulle käsitsi märkmiku

kallistad mind 
kaua ja soojusega
seal Tammsaare pargis

ja lased mul olla.

Kommentaare ei ole: