"Kord tuleb meie aeg" - Fang Lan on tavaline õpetajanna, täiesti tavalises Hongkongi koolis. Ta on ilus, väike, nii nagu need ilusad ja väiksed naised on. Ta elab emaga Hongkongis ja neil on jänes, keda Fang Lan süüa ei taha. Fang Lanil on kaaslane, kes tahab teda naiseks võtta. Fang ei saa aru miks - on sõda ja mingisugune kõikehaarav julmus, mida ei ole kohe kuulda, sest režissöör Ann Hui on loonud filmi naistest ja meestest, kes otseselt ei sõdi, aga kaude seisavad vastu Jaapanile ja tolle terrorile. Pauku, nagu väidetakse, on vähe, kuigi on ikka. Mind isiklikult võlub selles filmis mingi kergus, mis tuleneb ilmselt režissööri suutlikkusest tekitada inimestes, kellega ta koos töötab kergust. Teema on raske, aga ekraanilt sirab vastu mingi inimlik soojus ja mänglev lihtsus, mis läbistab nii mõndagi tegelast. Hea on ka see, et filmis puudub seks kui selline. Ei mingit lääget heroismi ja lihtsustatud - need inimesed on jubetoredad ja jubevõimsad, nemad seisavad oma hiina kultuuri ja keele eest. Oh ei! Ei midagi niisugust. Fang Lan satub mingis mõttes täiesti juhuslikult ja just tänu oma lemmikkirjaniku kaitsmisoperatsioonil vastupanuliikumisse. Just nende sekka, kelle suult langeb lause: "Kord tuleb meie aeg". Selles on ütlemises endas on mingi krõõdalik (mina tahaks öelda ka, et minu vanaemalik) visadus. See kõlab nagu see lause, et ma siis hiljem küsin veel kord, et kas ma tohin abielluda tolle külapoisiga, kel jalg haige, aga süda hell. See Maret seal oma isa Andrese juures, seisab ja seletab ja siis korraga ütleb isa, et oh sa oled nagu Krõõt. Järjekindel. Midagi on Fang Lanis kah krõõdalikku ja meridalikku. Kõige ilusam suhe selles filmis ongi ema-tütre suhe, mis on nii õrn ja hell, et jahmatab. Ema, kes saab alatihti oma tütrekese peale kurjaks, on kogu filmis üks ilusamaid karaktereid, mis loodud.
"Neurootiliselt meelerahu otsides"
"Salajane koostisosa"
"Teejuhised"
"Halastamatu"
"Armastuseta"
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar