15 märts 2013

isiklikud lood


väga paljud on klienditeenindamise aga taga. loevad mu toredat artiklikest ja usuvad, et mulle ei meeldi tavaliste inimestega teisel pool letti suhelda, sest reaalses elus mul ju midagi muud peale mu raamatupoe polegi. see on minu põhitöökoht, see on mu põhisissetulek, see on mu põhikirg, see ei ole lihtsalt hobi. Ja mind häirib, et ma ei oska leida inimesi, kes suudaks näha ka selles rahasaamise ja hoidmise võimalusi, koha ja elu loomise võimalusi. Ja ilmselgelt pean ma ise  oma mõtetes rohkem selle probleemiga tööd tegema. ma ei eeldagi, et ärimehed peaks midagi teadma kirjandusest ehkki minul on võrus papa, kes teab nii mõndagi Shakespeare ´ist ja Balzacist. Jah, endiselt usun ma, et Eestis on finantsiliselt targad-õppinud inimesed ja humanitaarselt targad-õppinud inimesed. Seal vahepeal peaks asuma inimesed, kes suudavad kokku koondada finantsid-tehnika-humanitaaria ja panna kokku tugeva meeskonna. Ma ei tea, äkki just minu firma tegeleb sellega. Kuigi ma pean tunnistama, et mitte ainult minu firmale, vaid kõikidele firmadele on jõudude ühendamisega raske tegelda.

Selle taga ongi heli lehtsaar, kes ütleb, et kui teil on kehv palk, minge ja tehke tööd seal, kus palk pole kehv. kindlasti on võimalik kuidagi teisiti ka neid asju inimlikumaks ja paremaks ajada, aga kuidas ja kellele ja mismoodi ja kes seda lõpuks teeb. Kas tõesti peab minul olema see ainukene loll tööandja, kes annab niiöelda palka juurde? vaevalt. nii et me elame siiski süsteemis ja vahet pole, kus kaubanduskeskuse riideosakonnas-kalapoes me töötame. 80 000 inimest on lihtsalt klienditeenindajad.

Kui keegi küsib minult täpsemalt, et mille eest ma võitlen, siis ega ma ei taha võidelda millegi eest ega kellegi vastu.

Vaadake ise mu elulugu:
Sünniaeg ja -koht: 8. detsember 1984, Võru

Keeled: eesti keel emakeelena
inglise keel väga hea
vene keel hea

Arvuti: Microsoft Word
Powerpoint
Internet

Hariduskäik:
Tallinna ülikool kirjandusteaduse magistratuur 2006 – 2009
Tallinna ülikool eesti filoloogia bakalaureus 2003 – 2006
Võru Kreutzwaldi gümnaasium 2000 – 2003
Võrusoo põhikool 1991 – 2000

Koolitused:
Toitlustuskoolitus 2007
Ilukirjanduse tõlkija-toimetaja 2004 – 2005
Kirjandusalased ja teenindamissfäärialased koolitused Apollos 2008 – 2012

Eelnevad töökohad:
reporter-toimetaja veebruar 2013 - ...
müüja detsember 2010 – ...
müüja august 2008 – veebruar 2010
Mademoiselle´i kohvik kohvikupreili juuni – september 2007
Keila Gümnaasium eesti keele õpetaja september – detsember 2006
Ekspress Post ajalehekandja aprill – juuni 2006

Huvid:
ilukirjandus
kaasaegne tants
kujutav kunst
psühholoogia
majandus

Ilmunud:
Värske Rõhk 2006 luuletused
Värske Rõhk 2007 lugu
Looming 2011/ 6 luuletused
Värske Rõhk 2011 luuletused
Sirp 2011/ 24. märts „Helena Läks fragmentaarsuse vastu“
Sirp 2012/ 19. jaanuar „Jõhker ja ilus“
Vikerkaar 2012/ 6 „Triptühhon Tatjanale“
Raadiosaade „Mõistes ilma ja inimesi“ 2012/ 21. juuli http://mondo.org.ee/wp-content/uploads/Nigeeria.mp3
Artikkel 17. september 2012 „Et asuda tantsuteatri protsessis...“ http://muurileht.ee/17-09-2012/et-asuda-tantsuteatri-protsessis/
Artikkel 9. oktoober 2012 „Kust tuleb kurjus?“ http://www.femme.ee/uudishimulik/persoon/8157
Artikkel 4. detsember 2012 „Nutikas mängutoosi kunstnik“ http://www.femme.ee/articles/8304
Värske Rõhk 2012 lugu
Artikkel 21. jaanuar 2013 „Mina, klienditeenindaja“ http://www.epl.ee/news/arvamus/katrina-helstein-mina-klienditeenindaja.d?id=65557392
Artikkel 18. veebruar 2013 „8 m2 150 eurot kuus“ http://www.epl.ee/news/arvamus/katrina-helstein-8-m2-150-eurot-kuus.d?id=65693396

Lisategevused:
Vabatahtlik Pimedate Ööde filmifestivalil 2009
Vabatahtlik õpetaja Nigeerias märts kuni juuli 2010
Vabatahtlik statist Andres Maimiku ja Rain Tolgi filmis „Kormoranid“ 2010
Vabatahtlik Nigeeria esitluste tegija erinevates Tallinna koolides 2010 september – 2010 detsember
Vabatahtlik Pimedate Ööde filmifestivalil 2010
Vabatahtlik lastehoidja Tallinna ülikoolis 2010 – 2012
Vabatahtlik tantsu ja teatrifestivalil Pot 2011
Vabatahtlik tantsufestivalil Hommik 2011
Vabatahtlik Miia-Milla-Manda sünnipäevanädalal 2012
Fotonäitus „Vabatahtlikust tööst Nigeerias“ Tallinna ülikoolis juuni 2012 – ...
Vabatahtlik Sõltumatu Tantsu Ühenduses 2012
Vabatahtlik moderaator leheküljel www.poogen.ee 2012
Vabatahtlik Luuleümarlaudade korraldaja 2012 –...

nagu näha, siis enamus ajast töötan ma ilma rahata. See ei morjenda mind. ma töötan, sest ma pean oma tööd tegema. mind pigem morjendab miski muu. ja ma tean, et ma ei saa seda muuta ei oma blogis ega ka mitte viimaste vihaste sotsiaalkriitiliste artiklitega. ma pean leidma lahenduse, aga mitte nii, et terve eesti on üksteisel karvupidi kallal. või suurem osa sellest ütleb, et probleemi pole. Probleem on. 

ja nagu mu kallis papa, kui ta mulle parasjagu toredaid lahendusi isiklikus elus ei jaga ütleb (ja vahel on ta mul päriselt ka väga tark), siis lahendusi on igal pool 

eile rääkisime lauriga terve õhtu positiivsest programmist, mis iseloomustab konservatiiv-parempoolseid, tegelikult ka mind. olgu hea tööandja, sis on võimalik kõigil oma tööd teha hästi. pangu ta inimesed omavahel suhtlema, suhelgu ise. ja ma ei tea, kas see suurtes kettides üldse on võimalik. Igal juhul jah. selleks kõigeks on vaja pisut majandusharidust ja psühholoogiat. 

Jah, meie inimestel on halb palk, aga mida võib veel tööandja töötajatele pakkuda, lisaks palgale? ja koolitustele? selle peale võiks mõelda. kuigi kui nüüd päris aus olla, siis vähemasti raamatupoes ei pea mõtlema sellele, et mida veel võiks nimetada boonuseks, seal on omad boonused ja kui te näete mind leti taga tantsimas ja minu töökaaslastega vaidlemas või mööda poodi kliente otsimas, rõõmsalt, nii nagu ma seda teen, siis te saate aru, millest ma räägin. Aga mõtleme, mõtleme, mõtleme. 

Kommentaare ei ole: