15 märts 2014

Näed unes maja - näed ennast

Ma ei teagi teile öelda mitu tuba seal oli, või millises mina elasin või kuidas. Igas toas oli kahekohaline voodi ja palju kappe. Mina vaatasin kappe ja mõtlesin ideaalne, lõpuks, peaaegu nagu minu enda kodus. Lõpuks. Ja sellesse mõttesse takerdudes mõtlesin kõikidele nendele filmiõhtutele, mis mul kirjandusliku gängiga olla võiksid või nendele inimestele, kes mind armastada võisid. Aga kõik see oli vana ja liisunud. Kõike oli vaja remontida. Aknad oli vaja vahetada. Külm oli, ebameeldiv oli, samas mingi arusaamatu sissetuhisev õhk - see mõisaõhk, mis andis ennast tunda läbi öö ja läbi hommiku, see, mida ma siin kaheksaruuduses toas ei tunne. Lagi oli kõrgel. Igas sopis võis olla lisatube. Ühes toas oli koguni pesumasin, mis teeb häält, õpib su nime ära ja ütleb üle terve korteri, et Katrina Katrina Katrina su pesu on valmis. Ma sain ta korda. Sellel pesumasinal on hiigelpea ja otsekui suured silmad. Katrina Katrina Katrina ma sain su pesu korda. Issand kogu see korter nägi välja nagu Kaunitari-Koletise loss enne seda kui Koletis Kaunitari endale naiseks sai. Kõige hubasem oli pliidituba, kuigi ma siiani ei saa aru, kuidas laud saab olla pliit. No nagunii ei saa. Vähemasti mitte siis, kui seal on tuli all. See oli kogu korteri kõige soojem tuba, see oli köök.

Eile õhtul tulin koju ja mõtlesin, et mina ei hooli endast, mul on veritsevad hambad (hambakivi pärast), auklikud ka, koristamata tuba, koledasti hoolitsemata olemine üldse, töö, mis mulle meeldib, aga millest iga aastaga üha rohkem ära tüdinen, unistused, mis mul olid, kui ma ülikooli läksid ja millest ma enamus olen maha matnud, sest palju huvitavam on unistada edasi, unistada meestest, kes mind kunagi ei armasta või nendest teistest, kes mind kunagi armastasid, unistada, aga mitte tegutseda oma unistuste nimel, mul on kirjutamisoskus, mida ma iga aastaga lihvimatuks jättes kaotan, lugemisoskus, mis läheb aina suuremasse lõksu ja tunne, et ma ei ole pooltki nii palju ära jõudnud teha, kui võiks. Vastik tunne. See on täpselt nagu see hiigelsuur korter, mis vajab tegelikult suurt remonti ja igapäevast läbikraamimist ja soojaks tegemist ja igasse tuppa pisikest tualetti-dušinurka, mitte niimoodi hajali üle terve maa ja ilma midagi.

Kommentaare ei ole: