15 august 2014

Luuletusi a la tammi ste

a la Liina Tammiste

*
sa pead mind kuulama
nagu tuult
enne vihma
sa pead mind kuulama
et öelda
et oled ainus
sa pead mind nägema
ka siis kui sa tegelikult
ei näe

sa pead mind hingama
läbi mu pilude
sa pead mind tundma
paremini
kui kedagi teist

mitte kartma
vaid tulema
ja saama üheks
neist

kellele annan
oma olemasolu väe

sa pead mind
tahtma
kohe praegu
tänapäev

*
ma ei taha olla sinuta
ükski järgmine päev

olen jah
see naljakas tüdruk
kes pistab su kotti
Bukowski
ja lause et
mulle ei maitsegi
su kingit pirniviin

missiis
me oleme ausad
vähemasti selles
voodis siin

*
kogu ilm
on eestlasi täis
mugavaid
pagevaid
ilusaid

Eesti Ekspressis
nad kõik pagevad
sinu Putini eest

täpisteaduslikult
vintage´-kleidis
naisi
kellega isegi seksiks
kui oleks mees
aga näe
ei ole

pärast sind on kõik
kuradi tavaline
kuradi normaalne
kuradi nii nagu peab

ma ei karda
konkurentsi
ainult vaikust kardan
usaldamatust

seda et me ei räägigi enam

*
me istume
bussis
ja ma enam ei viitsi
vene keeles rääkida

sõnad on segi
ja meelde tuleb
kõik see eestikeelne
heititalvikune lingupoeesia

aga seksi
ju sellega ei saa

see tuleb ka
meelde

*
mulle meeldib
see kuidas sa mind
ja see kuidas ma sind
ja see kuidas me mõlemad

aga ma igatsen
tema eesti keelt ja lugusid

*
1968. aasta
Praha kevade
ja kivi

ainult üks kivi
nõukogude sõdur

sa ei ole kunagi olnud
vene sõdur

laiade õlgadega
vene poiss
minu voodis
minu elus

aga sa usud
nii nagu miljonid usuvad
et lihtne on olla mutter

ei ole
mine saksa keelele üle
ja sa avastad
et sa pead lapsi hoidma
ja elu

ei ole lihtne
isegi kui on
Vater.

*
me istume sõpradega
kolmeni öösel
netis

räägime seksist ja
vaikime armastusest

*
Kui sa ei räägi asjadest
mis on tähtsad,
sest kardad neid
siis nad tulevad
ja tapavad su ära

aeglaselt.

Kohvikus
kui ma küsin
sellelt ilusalt neiult
tema ilusa nime
päritolu

ja ma tean
et see ongi see
millest me ei räägi
sest meil pole kombeks
lüüa külge
ja kui see paganama õlu
on oma töö ära teinud
ja ma tean

et sellest me ei räägi
sest me ei räägigi
seksist

aga see on
alati seal
raevukalt kohal

nagu ka selle
puudumine

ja ta tumedad kulmud
saavad mulle
mõistatuslikult mõistetavaks

ja Tove Jansson
pole lihtsalt töönarkomaanist
Muumiorulooja
kunstnik
kes elas naisega

ja sooseluseadus
ei tähenda korraga ainult seksi
vaid ka pühapäevahommikuid
minu tulevase pruudi kodus

siis

J2tkame pungis, mu kallis
Kui sa l2hed minust l2bi ja minusse ja endasse
saad katki ja lahti ja endaks ja minuks mindud
seal mu salane lugu
millesse on segat
pisut hullumeelset
l6hkumistungi
eeldab, et armastad
mind lihtsalt surnuks
kuid ei
bioloogia tuleb vahele

Kommentaare ei ole: