24 august 2014

Pole võimalikki ümber rääkida nii paljut

Võrus käimine on üks kummalisemaid asju üldse.

Kodu on ikka pingsalt isiklik ja napakas koht - siin kasvasid üles. Siin leiad oma vanad vanad kasvamiskombed ka üles. Iga aastaga muutub kõik kuidagi siredamaks. Tädi nägin. Too ütles, et ta nägi mu kunagist esinemist Üdi klubis. Ootab luulekogu. Ähh, kusjuures minu inglise keele õpetaja Eve, kelle juures ma terved igavikud keskkooli vahetunde veetsin, kes on pisike põhjalik ja ülihuvitav naine, ootab ka. Ma ei julge neile öelda, et võib-olla on mul juba hilja luuletajaks hakata. Võib-olla olen ma juba ammu Miina Hindi staatuses. Hetkel ma seda muidugi ei arva, aga siiski. Ja ausalt öeldes praegu ma ei tunne ka seda, et midagi oleks väga kummalist või eemaletõukavat või ebainimlikult hullumeelset, kui mul ei ilmugi luulekogu. Aga jah. Kuhugi peab oma energia ikkagi suunama, midagi konkreetset sellega ette võtma. 

Kodus käimine on nagu lapsepõlve rekonstrueerimine: 
1) isa ehitusobjektid
2) isa jutustamised
3) isa naise toidud
4) haudade koristamised
5) telekaõhtud
6) Belliisi - minu maailma kõige nunnum väike õde
7) saun
8) Tamula ring
9) mets
10) lugemine-kirjutamine
11) imelikud kolme lapsega uned (kaks blondi poissi ja üks imeilus lokkis juustega tüdruk, kõik minu omad, vähemasti unes) 
12) ema-vanaema on siinsamas, kodumajas ringi uitamas
13) Ränduri pubi kohv ja seal ringi tuiskav Taivo-Taisto
14) kunstiring keset linna

Lühikokkuvõte Võru elanike elust:

Võru linna jutte: minu inglise keele õpetaja tikkis kogu juuli inspireerituna Valdur Mikita "Lingvistilisest metsast" 3 korda 4 meetrit laia vaipa. Minu põhikooliaegne klassijuhataja, kes nüüdseks on ilmselt kogunud vanuseks ligi seitsekümmend või üle selle, juhendab ikka veel teisest kuni kaheteistkümnenda klassini näiteringi lapsi, seekord on neil käsil Kalevipoeg. Minu isa, keda ma pole kunagi kaardimakseid tegemas näinud, muudkui kaardimaksab. Võrumaa Teataja kirjutas, et Tamula kaldal käib üks vuntsidega onu Kirumpäält katkise tiivaga luigetibu toitmas. Vat.

Kommentaare ei ole: