16 juuni 2016

Täiuslik mees ja tolm

Natuke mitme otsaga värk - see inimeseks olemine. Minu meelest. Ojasoo asja ei julge kommenteerida. Natuke ehmatab ära. Täna käisime luulemasinat vaatamas. Haljak on oma intensiivsuses ja lugudes, mis lõikuvad kõige taha, mida me teame ja mida ei. Jürgen Rooste ja Sveta. Vootele Ruusmaa ja tema muusika, laulud lauludeks. Trapeež pagulastest ja austritest. Künnap oma kõmiseva häälega maamajast, mille katusel kõrgusid taeva poole kukeseened. Või nimest lihaks saav luuletus Maarja Kangrol.

*
pärast minuga kohtumist
võttis ta kiiresti
kaalust alla
nägin iga päev
aina lähemale
tungivaid
silmi
kerest
välja kasvavaid
imelisi roideid
millel võis
pilli mängida
ja nõnda me
kahekesti
mu nälginud
täiuslik mees
ja mina
mängisime
peitust ja pilli

*
kardad tolmu ja astmat?
Mu kallis
minu elu ongi
üks tolm (ja astma) 
isegi mitte kollane 
või igatsev
nagu kunagi ühes
loengus
ühe mehega
kes oli 
kõige kurvem mees
keda tean

ja tema tolm
ja tema tunnid
olid täis 
Pronkssõdurit
ja küsimust
et miks nii läks

Kommentaare ei ole: