17 august 2012

loomapäevad - kaitses seisund

puhkepäevad on joomapäevad
eile käisin ringi nägu koer
täna käin ringi nagu koer
homme käin ringi

ratast

tööl

inimestega kokkusaamine on ilus
endaga kokkusaamine on raskendatud
leiad üles, kaotad ära
teed nägu et tead
kessa oled

aga tegelikult
kurat ei tea sa midagi
ega kedagi

tahad olla eluaegne kangelane
tegelikult oled lihtsalt naine
väikeste tissidega ja kohutavalt koleda
näonahaga

keda mitte keegi ei taha
ja kui tahabki
sis sa ise ei taha
ei julge

natuke sitt lugu eks ole
seda va vaprust jääb väheks

*
see on nagu sõidad isaga, kes muudkui köhib röga ja on kergelt paksuke peipsi veerde ja ta tuleb autost välja, me katsetame tema uut gpsi ja ta seisab seal, lihtsalt seisab, lapsevanemad, kaks noorema põlvkonna esindajat, minuvanused tuuletavad koos neljase ja kuuesega tuulelohet ja isal on hirm, korraga, täiuslik hirm

sõidame siit ära

ja mina mõtlen, et kuhu, ta peab siia sadama ehitama, ja mina mõtlen, et kuhu, istun autosse ja me sõidame saja meetri kaugusele vanematest lastega

kelle pärast mu isal, sellel kuuekümneaastasel mehel on hirm, et kohe langeb terav tuulelohe kellelegi lastest pähe või kätte või kuhugi

mina olen aga kohutavalt pahane, kas tõesti pole tal jalgu, et jalutada sada meeetrit eemal asuvale platsile

isa
ei ütle midagi

minu väike paks isa

kellele ei meeldi käia ei jala ega muidu, solvub mõneks ajaks

jah ja gps seadme ajasime täitsa lolliks omadega

*
mina mäletan, kuidas me mängisime lastega ühes vanas obinitsa maakodus telekat, joonistades aknaruudule arve ja numbreid ja kuulates kuuldamatult aknaruudutagust maailma

tädi sai vihaseks, sest me rikkusime aknale õhates läbipaistvust

aga meil oli nii huvitav
et õudne kohe

kuskil algab kompuse luuletus nii et laual on kaks eset üks nendest on juuksekarv

jah

võib-olla just seda hägustamist, lapsemeelsust ongi vaja, et poleks nii külm, et ununeks külm, ma ei tea

*
ühel ilusal päeval
sain sõbraga kokku
ütlesin, et teen seasüdamesuppi

(hiljem sain teada, et südant tuleb keeta ligi kaks tundi enne kui ta söödavaks muutub, mina tükeldasin sõbranna juuresolekul seasüdame ära ja toppisin potti ja tegin suppi

head)

me sõime südamesuppi, rääkisin sõbraga teisele sõbrale, kellega saime samal päeval (või ka õhtul, see oli muide suur reede) 

sis läks mu sõber näost üleni valgeks ja mõtles, et ma sõingi, päriselt, nagu Aafrikas söödi peale kohaliku peamehe surma, tolle südant, nii sõin minagi kellegi südant

ei

vastasin mina
kuidas sa üldse

ei

sõber vaatas mind kummaliselt
ta teadis, et mulle, nagu igale teisele inimesele meeldib meeldida, südamesse minna, korraldada, korraldatud olla

natuke tedagi seest süüa

tead küll
eestlase kõige parem toit on teine eestlane
või sis venelane või sis muulane

Kommentaare ei ole: