12 september 2012

küsimärk elamisest

sina oledki see
sõnadest kuhjatud
hetk

hetkedest lõhki läind
suur ja õilis
tõde?

*
kui väike poiss räägib unenägu poliitiliselt seda lahti interpreteerides
kui naine vaatab kaamerasse
et öelda oma pärisnimi ja sis teise naise nimi
kelleks ta selles loos on
ja kogu kupatus on sellegipoolest
mitte brechtilikult võõrandav
vaid kokkukõlav mäng

eludega eludest

sis tekib küsimus, et kus on fiktsioon?
või selle traagelniidid, sellisel kujul nagu jean-luc godard seda oodanud oleks?

Marina Vlady

ja ütleme nii, et võsotskil oli kahtlemata hea naistemaitse
vähemasti marina vlady meeldib mulle kaa
ta on kohutavalt fotogeeniline ja ilus
ja jean-luc on ta kenasti ära tabanud

*
armastusluulet K.Rist

kassa kunagi lõhnad
niisama hästi
kui kõik sinu sõbrannad
ja mina teen nägu
et ma tunnen sind
liiga palju ja hästi
ehkki tegelikult
ei tea miskit eriti 
peale su eesnime 
ja teist nime
noh sellega ei seostu varsti midagi

meie lood
jäävad lugudeks
kui me ainult ei sooviks
ja vahel ma tõesti ihkan
olla see kõige tähtsam

pingutamata sinu mõistmiseks
sõnagi, lillegi, armastustki
sõprusest rääkimata

jätame nii

sa tead väga hästi
et oled nii hea nagu oled
ja mina armastan sind

vahel terroriseerida
allutada, vallutada, külmutada
kohale kihutada, ehmatada

sest sa oled täis
seda tuld
mis ei võta minult tuld

aga kas peabki

ma tean
sa armastad mind
rohkem kui teised
las nii jäädagi

vähemalt praeguks

*
vana mees koerakesega
sama hägune kui mina

ma olen lihtsalt 
pikemat kasvu
ja noorem

vana mees
meikimata 
ja vanade riietega

täpselt nagu mina
ainult pisut kortsulisem
ja hallim
kristalseid suitsurõngaid
endast välja puhumas

vana mees 
õnnelikult sõbralik
sõbralikult õnnelik
omanik koerale

koera roided paistavad
paremasse ja pahemasse
maailma nurka
koera riist ripub peadraputavalt
pea maadligi

mina õnnelikult õnnetu
õnnelikult ebasõbralik
koerata

*
ma ei suuda süüa
ega armastada
käed ja jalad
ja hing ja süda

tõrguvad valutamast
neidsamu hääletuid
valusid

mida alati läheb
natuke tarvis

Kommentaare ei ole: