19 september 2012

Tantsimine ajab juhtmed kokku

miks sa mu juhtme kokku ajad?

vaatasin kolme tantsijat, tunne oli, et varsti tantsin ise kaa, lihtsalt libisen toolilt üles ja hakkan tantsima - liigutused tekitavad mingit vibreerivat elevust, ma ei suuda enam paigal seista, jalutamine tekitab mingit vibreerivat endaavamist tühjale vaiksele Patarei vanglale, sees on nagu liiguks elu, elu on nagul liiguks maailm, lilled on nagu taevas teab, kui keerulised,

jäälilled minu sees, kus pole ahju ega ahjualust ega ahjupealset

tead mu kodu on külm
täitsa külm
hing lõhnab
ja tingib mind magama

et nagu võiks
sis ma tunnen puudust ahjust
ahju pole
keskküttega olen

maailma algusest kasvavad lilled
soojaks minu sees
hunnitult ilusad lilled
olgu või jäälilled

ja mis sis et ahi
nad maha võtaks
ikkagi ilusad

*
minu jaoks on ilu tähtsam kui soojus
kaua see kestab

lahkuminek ilusam kui koosolu
kaua see kestab

kaua ma kasvan või meie

*
Karl Saksa ja Hendrik Kaljujärve "Santa Muerte" ajas surema uuesti ja uuesti ja uuesti ja uuesti - korraga sain aru, mida tähendab muusika, mida tähendab kaks punast telliskivi ohtlikult käe küljes, mida tähendab väljavenind dressikas, mida tähendab nokamüts, mida tähendab

või ei tähenda, ja selle tähenduse mõtlen ma ise juurde?

Kaspar Aus tundis ennast täna protsessis, aga eile seda Santa Muerte tükki vaadates ei tundnud, ingliskeelne lisatekst hakkas tööle, poisid said omavahel kokku 1986 aastal Tartus Akadeemia teel haiglas peale sünnitust ja hakkasid läbi mängima Jeesus Kristuse kannatusi, nende mängimiste tulemusena tekkis peaaegu valmis tükk "Santa Muerte"

Hendrik Kaljujärv koos oma vennaga ühes filmis, a see pilt tundus lihtsalt äge, mitte see film.

Ja Karl Saks. Lihtsalt Karl Saks.



1 kommentaar:

Koits ütles ...

a mul on ahi
Pärnus on
ja maal on ka

nii mõnus on ahju ees istuda
ja leeke passida
näoga hästihästi lähedal
nii
et kõrvetab

sa võid ka mingil sajandil siia tulla ja mu kõrval istuda