29 jaanuar 2012

minu kommentaaripoogen

ma olen muutunud absoluutselt ebahuvitavaks
töölt krabasin kaasa roald dahli, keda ma loen ja kes tõesti kirjutab halvasti, aga huvitavatest asjadest, kõige rohkem meeldib mulle georgy porgy - ohkuidasta naisi kardab, imeline, imeline, imeline, suutsin siin Lauriitole kirjeldada üksikasjalikult seda, kuidas mina mehi kardan. muidugi olen ma ka, tead küll, täitsa lolliks läinud meeste kartmisega, töö juures sain teada, et üks tüdruk, kes rrrrkioskis hotdoge müüb, kantseldab vabadel päevadel küüsi korda teha ehk on küünetehnik (uhhh, kuidas selline amet ei meeldiks sile, kui alandav on see, kui keegi küünetehnik kapakohilast saab nii palju raha, aga ei saa ta midagi, kui salongis ei tööta, vanalinna salongi kardab tööle minna, sest ta ei oska rääkida võõrkeeli, soome tahab, loodab seal palju teenida, uhhh, nagu see Mehis Heinsaare novell oli send loomingus või vikris, aahhhh, mingi päev tahtis mu tööandja prügikasti visata kõik loomingud-akadeemiad jne ja ma olin täiesti šokeerumise äärel ja korraga mulle jõudis kohale, et miks ma peaks, et kõik on ju korras, et kõik inimesed ei ole sellised, et inimeste jaoks on erinevad asjad pühad. noh üks töökaaslane kirtsutab nina, kui letti astub naaritsanahast kasukaga naine, teine peab koera sünnipäeva, eriti naljakas on kui nende mõlema zoofiiliga ühel päeval tööl olla ja siis ja siis ja siis (koer on loomulikult veevalaja).

aga jah
et ma sis kriban juurde kellele tänud tuleb saata luuletuse eest:

Tim Hornetile

*

kurb on
ja kummaline
väheke vähem öelda
aga palju

vist oleks
ma ei tea
kuidas

mõistus ei tea kunagi arvata
lõpuks seisavad inimesed ikka
oma peenise või munaraku lävel
hirm on või arm või veel midagi
alateadvus
vahendab värve ja valu

imelik

K-le

*
aga elu on ikka selleks et

sarvist haarata

sina

tead

seda

kõige

paremini

ja sina suudad haarata

kõike

mouthblockile

*
vahva onju
vahepeal
pese hambad puhtaks
ja kammi juuksed
ja kanna dekolteega kleiti
ja raseeri jalgu

ja ära armatse jumala eest
selle poisiga
keda keegi kunagi ei armasta
nii on

Aleksandra Tšobale


*
peaasi, et oled armastanud
küll aeg toob uued pannkoogid
paremad litsid
või kehvemad
sina said kõik
kõik said kõik
vapper on julge olla
ja haavad
neid tuleb juurde
kui juba ette
tead
et
tulemata ei jää midagi
poeedist, roosist, lillest
aga head tuleb kaa

Ada Ruule
*
vihatunne kui veri
või sulatet šokolaad
haiglane paralleel
nagu armusuhe isegi
magus ja verine

mouthblockile

see on kummaline
kuidas koht talletab energiat
mu surnud vanaema elas
niisama kaua
kuni ma oma kohast eemaldusin
praegu elab ta ikka seal
minu vanas kodus
aga mitte enam nii intensiivselt
tema elu lõhn kooldub teiseks

üks mu sõbranna ei saa olla
euroremonditud majas
sest ta teab selle lugu
nii, teistmoodi
mitte päriselt
aga lihtsalt
tunneb seda pommi
tunneb seda viha
ja vägivalda
ja siis
und ei tule

ravenile

kõik unistavad
tagasi saada
esimest suudlust
mina mitte

ainult rahu
mis tekib inimeste
vahel
kui

nad on PÄRISELT
koos
mitte ei mõtle
teistele võimalikele
vaid KOOS

kallistus
ema kallistus
seda tahan tagasi

Sikile ja Aleksandra Tšobale

*
kui inimene teisest ei lahku
järelikult on harjunud
ja järelikult
mingil põhjusel
koos
ja armastab
aga armastab NII

sest üks arvab,
et keegi teine nagunii
et kõik nagunii
et...
ja et äkki ta muutub,
joodik või narkomaan või kesiganes
isegi litsi on võimalik armastada

mõni mees prõmmib oma laiale rinnale
ja nimetab end geeniuseks
paneb kõike, mis liigub
ja
teda on ka võimalik armastada

kõik on armastajas kinni
KÕIK

enamus inimesi lihtsalt ei oska
ja kõik ongi alati ILUS
ka see valus armastus on ilus
kus mees tapab ennast ära
sest ta ei kujuta ette
et keegi teine võiks tema naisega

aga naine näe
on selline

takaja ljubov
ütlen ma selle peale

Kristel Mägedile

puberteediealine plika
kodus pole miskit teha
kõik nõrgub
mööda vananevat maja
ja surevat esivanemat
laiali

ootab ka
bussijaamas
bussi
linnast ära

unistustesse

Piibe Lehele

mõtle
sa ei hakkagi otsima
klaasikildu
killustund pudelist
vaid jood
jood
jood
ennast killust surnuks

mina kujutan aegajalt ette
et inimesed on killud
nende lood
mis jäävad kätesse ja jalgadesse
vahel südamesse kinni

ja muudkui väsitavad
veresüsteemi
ja närve

ja sis
ühel hetkel
selle väsitavuse
ja õndsuse pärast
kooledki

pessimist
nagu ma vahel
olen

virmalistele

on üks koht
kuhu olen sattunud
ühes filmis

kaotatud, unustatud
ja äravisatud asjade koht
ta kirjutas raamatut
ja sattus sinna
sellesse kohta
ja kohtas
oma väikest
sündimata tütart
kes oli suureks kasvanud

pabekile

mitte ei saa aru
kuidas sa aru saad
kui sa ennast nii palju
paremaks pead

aga ise tead

Ada Ruule

valus on

kõhu alla tõmmatud põlved
püüe kogu aeg ennast kaitsta
olles võrratult kaitsetu

teise läheduse ees

mis siis
et me ei räägi
sellest
et

me oleme ikkagi
nii lähedal
et valus hakkab

mikromegasele

KUIDAS

elavad inimesed, kes joovad
mina jõin kaa eile
tüki kanget soome õlut
(nii hea oli, maitses algul nagu kali)
hommikul lõikas peas
et nagu K oota selle kiire asjaga
ära enam

ja sis tuli onu poodi
niimoodi kohe üle leti ja ääretas
oma ääretu joomishõnguga
ja sis ma mõtlesin
et K sina kaa võid niimoodi

aga misse pidama peab?

vesi ei peagi
su keha on veest

(mu medõest sõbranna ei tavatse järvevees ujuda,
sest see ei desifintseeri ennast ise,
meri on parem, soolane,
äkki see peab,
äkki see jääb
nii keresse kinni, et...)

kuuvarjule asfaldil

toimetulemisesteetika
või põiklemisesteetika

mismoodi
sis lood
päriselt on

(päris hiltonlikult, päris päris päriselt)

ei või kunagi teada
lihtsalt loodad kogu aeg
et

ja siis

Kristel Mägedile

seal nad kahekesti loevad
kuuekümnendate Ameerikas
kui uksest välja astuda
sis naabritädi vaatab neid
nagu imelikke
sest nad on kaks meest
ja sis jim sureb ära ja geo
geo peab edasi elama
aga see, kuidas ta räägib
sellest sensuaalsest kooslugemisest
koosolemisest
pisikesest majast
(nagu päkapikumaja)
kus põrgatakse kokku
süüakse koos, loetakse koos
kantseldatakse koeri koos

Kommentaare ei ole: