16 jaanuar 2012

lilledeks ja linnadeks

muidugi on see naljakas
väga naljakas
et kui ma seni veel pole selle peale korralikult mõelnud
noh ma ei mõtle ju üldse
mida ma siin ikka inimestest nii väga tahan
mingi hull mustlanna
ennustas mu emale surma
ja minule tublit tulevikku
noh
osa üsast läks täppi
ega ta eriti kaua elada saandki
aga vingest tulevikust
on asi kaugel

see on naljakas, kuidas kõik tuleb tagasi
kogu mu peaaegu, et blasfeemiline idiootsus või õpetajannalikkus, mille olen laiali saatnud, kõik tuleb kuskilt tagasi, kellestki - noh, mis see siis ära ei ole, ei ole armastust leidnud, oma elu armastust, kes meist seda üldse niisama lihtsalt leiab, surnud ja sigatsejad ja mina, mina olen segaduses ja sigaduses olen ma kaa, sest viimast on palju lihtsam olla, kui teisi asju, kui üldse, poiss suurte ehedate eesti mehe hallide silmadega, alati kui poodi tuleb, vaatab, nagu tunneks mind

äkki

tunneb ka, mitte kunagi ei või teada, naeratab, naeratab

me muutume iseendale passiivseks armastuseks, me saame endaks ja meil on hirm ja paanika ja veel midagi

ühel hetkel kasvame endast välja
kasvame lilledeks või linnadeks või veel millekski - põrgupiinaks olemasolust, endaks olust

ümmargune pilt seinal - silmad alandlikud ja samas täis mingit võimsat elujõudu, käed hoidmas raamatut lahti, suu rahulikus loomulikkuses istub ta klaveri ees, pilk suunatud minu poole ja ta vist jällegi, ta võiks ju, ta võiks olla sama kiuslik kui mina olen aegajalt Carl Timoleon von Neffiga:

mis? mis sa teed?
joonistad mind
kas ma niisama
niisama lihtsalt olla
kordki, niisama
ei saa?
võtad pintsli ja joonistad
võtad molberti ja pintseldad

mina olengi
see femme fatale

oo ei sinu naine
teen süüa ja koristan
oo ei see ei sobi mulle
teised teevad

öösiti laulan
kõige kurvemaid laule
mida eales
sa kuulnud ei ole

sinu jaoks alati
rõõmus

ingel?

Ai Weiwei (1957) esimene mees, kellest olen kuulnud ühe ilusa väikse tüdruku käest, suuur hall mass, suur halllllllll mass, suur hall massssssssssss

ta kõndis minu kõrval läbi pargi, mille pimedust ta kartis, ilus väike tüdruk ja mina sain tema kaudu tuttavaks ai weiweiga, teie olete ka tuttavad, ma tean, kuidagi teisiti


aga selle luuletuse, mis ta kirjutas
selle luuletuse
jätan alles
sest see on ilus
las ma sis olla kellelegi
vähemasti luuletuses kallis
las nii

Kommentaare ei ole: