15 aprill 2012

üks pühapäeva hommik

venekeelsed mustlasnaised
toompea katedraali ees käed vinnas
et nende lapsed saaks süüa
nad ise ka

mina tahaks ka niimoodi
aga ei oska
ei ole julgust
käed vinna ajada

et andke mulle
kuigi mu vanaema lõpuks
muud ei teinud

kui ütles kõigile
et olen orb
ja tema on

kõhedusttekitavalt
ennastohverdav
vanainimene
raisk

------------
võtsin lahti egiptuse kirjanduse pärli "jakubijani maja" alaa al-aswani kirjutet. Too algas vanast mehest, kes katsub noori naisi, ei tundu pervert, kuidagi armas omamoodi, ma i tea miks, olen ma ise perversseks hakand? armastuse järele küsimine tundub psühholoogiliselt loogiline ja kõikvõimalik ja alatine. Miks? ma ei tea miks.


Balint Zsako (1979, Ungari poiss või tüdruk, kes kasvas üles Kanadas ehk sis sisuliselt mitteungari poiss või tüdruk) teeb kokku naisi

***
emotsioonid Tallinnast on alati
pisut kummalised
pisut jõuetud
pisut segiajavad

seisad keset linna ja saad aru
hommikukohv on liiast
ei anna jõudu
kogub kokku vitamiinid
ja rasvad ja raua

ja kihutab organismist välja
kiiremini kui need muidu
läheks

vaatad naisi meestega
mõtled mida kuradit nad teevad
keset pühapäeva hommikut
lapsevanker nina all
kaubanduskeskuses

et nagu
et võiks ju
et

ja sis sa mõtled
et äkki hakkad sina ka niimoodi
ja selles pole midagi imelikku
nii nagu hea raamat
nii kulub ka hea püksipaar vahel ära
täitsa ära

ja on vaja uus osta
täitsa uus
kõik riided poes
on koledad, valed, jõhkrad
sinu seljas ilmselt oleks ka

või oled sa kade või kahevahel
Tallinn on ilus
ja lapsed ja lõhn
viirukilõhn, mida mäletan
otse lapsepõlvest
ja isa hirmud on koledad
neid mäletan ma praegusest
hetkest

kõik on korras
ära muretse
kõik saab korda
ma annan

endast kõik
et
et
et

sina vananeksid ilusamini
kui mu vanaema

Kommentaare ei ole: