19 september 2013

Teeniv päev

Tänane teguspäev.
Raha peab teenima. Inimesi minu meelest kah.
Raha ei saa teenida, kui ei ole selgeks teinud, et teenid eelkõige inimesi.

*
Kassa mõistad, et kõik pole alati positiivne? Hea? Ilus?
Isegi see loomine, mis inimesele on antud
see tavaline koha loomine
mis on nagu vundamendi mahapanek
isegi see ei ole alati positiivne
mõnikord unustad soojustada
olles vaimustunud vaiadest
ja
alles siis kui mitu talve on kõikidel meeletult külm
sinu majas
ja põhi vajub alt aina ära
sest seal on turvas
mõtled
et äkki oleks pidanud kuidagi teisiti ehitama
soojust maja alla
elu alla
aga enam ei saa.

*
KEELTEST
RAAMATUPOES

lühike jaapani mees
palub jalgrattakaarti
kahju et
ma poole jätsin
kõik jalgrattad
ja jaapani keeled
mu punajuukselise
jaapanlannaga
kes deitis türklasega
ja armastab kirglikult
lausa Eestit
ja käsib mul Venemaale
kolida
sest ma hakkan
leti taga vene keeles
venelastega rääkima

ma pean tulema
vastu ja võllale
sest ma pean tulema
vastu ja vallali
kõigele, mis räägib
mu emaemade keelt

ja jah see ei ole
eesti keel
ja jah see ei ole
jaapani keel
aga ma tahaks
vahel osata
kõiki maailma keeli
et nad tahaks
tagasi tulla

meie maailma
meie metsikusse Läände
kus rikkad on rikkad
ja vaesed on visad
välja surema.

Kommentaare ei ole: