15 november 2012

Numbrid kalestavad

Noh, hea naine, mitu raha sa teenid kuu jooksul? Minu septembrikuu palk oli 355 eurot, pluss sendid peale. Ma mõtlen brutos. Selle sain loomulikult oktoobriks kätte. 31 päeva mitte eriti palju süüa. Tunde oli lihtsalt nii vähe. Õpetajana teeniks ma ilmselt kaks korda nii palju. Õpetajaks ma ei kõlba. Kui üks poe juhataja minu töökoha juhtkonnale teavitas, et tüdrukud on viimasel nädalal näljas, siis ei osand nood jutule kuidagi reageerida. Viis aastat pole palka tõstetud. Räägitakse teenindajate palgast, mis on muide Robert Kitti meelest tavaliselt 450 kuni 600 eurot. Netos jah. Aga vahel on minulgi netos ainult 420 eurot.

Persse ütlen ma selle peale.

Sest paremini ma ennast praegu magistrikraadiga müüjannana sõnastada ei oska. Muide 66% meie poe müügist sõltub tegelikult ütleme otse raamatutest. Ei, ma ei ole kõikide raamatute ekspert, aga siiski. Kui härra M ühel ilusal päeval ütles, et keegi ju ei loe neid, siis ma mõtlesin, et ma lähen talle järgmine kord kallale, kui ta midagi sellist ütleb.Võib-olla olen ise süüdi. Laisk. Loll. Lohe, midaiganes. Aga praegu ma ei viitsi sel teemal isegi jaurata.

Saarikoskil oli kuskil kirjas:

paremradikaalid saavad sünnipäevaks auto,
vasakradikaalid peavad selle jaoks raha koguma,

ja see, kes auto ostmiseks raha kogub,
on juba oma hingele häda teinud. 

(lk 280)

Kommentaare ei ole: