02 detsember 2013

Olemas olla, teadlik olla, täpne olla, vajalik olla

Kolm nädalat Pöffi tralli ja noh, mis seal salata, minu jaoks üks järjekordne õppimismast läbitud või sellele üles tõustud ja sealt alla tuldud. Ikkagi iga päev naeratada ja klienditeenindada. Just just kõrvaltkauplusest kuulsin, et mõnel inimesel on kuus neli vaba päeva ja sellegi üle on ta kohutavalt õnnelik. Ma ei tea. Ei oska nendest vabadest või vähem vabadest päevadest midagi arvata. Minu jaoks on füüsiliselt oluline liikuda millegi suunas ja millestki mööda. Saada hetkeks kellekski teiseks kui piletimüüja või raamatumüüja. Ja nii ongi. Ei teisiti.

Müüja roll on olemas olla. Reageerida. Tunda oma kaupa ja mis kõige hullem, tunda oma klienti, vahel mis seal salata, paremini kui klient ennast ise tunneb. Tuua need keerulised kliendid lihtsate lahenduste ehk hääde kaupade juurde. A vat see eeldab veenmisoskust ja olemisoskust, mis aegajalt absoluutselt kõikidel puuduvad. Minul ikka ka. Ausõna. Tekib selline vaikuse vahetund, keset järjekordset jalutuskäiku kuhugi maailma teise otsa ja tagasi. Ja tunne on absoluutne. Tunne on kohutavalt hea. Tunne on valusalt aus, valusalt kohal, valusalt, lausa needvalt oma.

Klienditeeninduse ajastu saab ju ükskord otsa. Inimene ei pruugi inimesele ehk kunagi eriti vajalikuks osutuda. Moondubki selliseks hullumeelseks joodikpoeediks, kes on suuteline ainult juuatäis peaga aus olema ja armastusväärne, muidu on ahastuses ja paanikas iseendast ja teistest inimestest. Kõik inimesed võivad lõpuks sellisteks osutada. Mis me siis teeme? Kuhu me nõnda endaga jõuame? Ma ei tea. Ma kohe üldse ei tea. Ma ei taha sellesse maailma jõuda, kus mul on ükskõik nendest inimestest, kes mind ümbritsevad kolleegidena, naabritena, muidu inimestena. Muidugi pole ma pooltki nii meeldiv suhtleja pärast pikka tööpäeva. Ma ei suuda oma ekstravertsuses vaikida või koonerdan tähelepanuga selle vastu, kes minuga on.

Igal juhul ma püüan.

Igal juhul on mul põhjust loota, et inimesed märkavad inimesi enda ümber ja viitsivad hoolida. Et me ei pea ennast lolliks jooma, et kellegi vastu julgelt viisakas ja kena olla.

Kommentaare ei ole: