30 detsember 2013

Pragunemine

Pragunemine. Tihe ja teadlik endaks ja endast eemale pragunemine. Teksti eepika ajab hulluks, tekst ajab hulluks, tekst lõhestab ja võib-olla ka lõhnastab, nii nagu mõni hää parfüüm. Ikka tuleb meelde, kuidas ma IlusaKolleegiga esimest korda välja läksin ja ennast lõhnastada unustasin. Seisan korraga keset maad ja matsu ja mõtlen, et mis jama nüüd siis on. Katrina on ilma lõhnata. Astusin esimesse suvalisse kohta sisse ja sain lõhna, sain tervelt kaks lõhna. IlusaleKolleegile meeldis lõhn, mis päriselus maksis 100 eurot ja Katrina oleks ehk tookord endale midagi siukest lubadagi suutnud, aga ei eip ei ostnud. Prahasse oli vaja sõita ja kohvisid juua ja kinus käia ja natuke iseolla. Koplis on ka vaja käia.

Tööl on ka vaja käia. Keel muutub iga päevaga jõuetumaks. Katkisemaks. Lõhkisemaks. Kadunumaks. Pragunemine. Aeglane ja täpne pragunemine selle poole, mis inimene on ja milleks ta loodud on.

Võru.

Üle terve kolme kuu Võru. Viimati olin seal 30. septembril. Õhtul tulin koju, Tallinnasse, oma imepisikesse urkasse. Kaur oli purupurjus ja lubas kõigiga kihluda, abielluda, mitte lapsi saada, platoonilist armastust.  Noh, ütleme nii, et see viimane osa täitsa toimib. Valutas südant, kurtis, et maailm on kuri. Noh, eks ma ka kurtsin, et maailm on kuri terved need kolm kuud. Kui ta jälle kuhugi hilines, aga hiljem tuli jälle välja, et ta on mingi jama sisse kogemata purjetand, siis kujutlesin stseene mõnelt healt vanalt erootiliselt gravüürilt. Oh kui hästi see mul välja tuleb. Eriti peale seda, kui kaks aastat oled kujutlenud, et kellelgi on armastus. Ohkuihästi see mul välja tuleb. Ühesõnaga. Nüüd tahaks kujutleda, et mul on ka armastus. Aga ta on. Natuke teistmoodi küll, aga on. Minna tuleb - päris pikalt ja mitte karta, et ei ole. Endaarmastus või kuidas selle nimi oli.

Ahjaa, mul on praegu Ivanov käsil. Endiselt - seda üksikasjade asjalikku liigendatud loomist, keelestamist, meelestamist. Vat seda pole tükk aega kuskil kohand. Tõsijutt. Kramplikult isevärki ja keevaline ja nüüd ja praegu maailm on mul. Ja väga palju õppida, meeletult palju õppida. Viriilselt palju õppida. Ekstreemselt palju õppida. Inimesi, raamatuid ja armastust.

Kommentaare ei ole: